Leah 11 månader

Humör: Pappas lilla tjej. Vid denna tid med Hugo gick jag tillbaka till universitetet och jeppe tog över, men nu kommer jag vara hemma ett tag till. Men alltså, Leah är så less på mig (om dom kan va de hehe), gnällig och grinig när jag är hemma med henne och så direkt Jeppe kliver innanför dörren är hon som en sol. Haha, så lite tufft just nu men upplever ändå att det har börjat lätta lite. 
 
 
Äter: Har senaste dagarna aldrig blivit riktigt nöjd med maten, så här i efterhand så inser vi att hon inte är mätt på det hon får. Såååå, nu får vi börja öka på maten (hon äter sjukt mkt). Samtidigt så åkte vi i familjen på Covid för tre veckor sedan och då åt hon ingenting på en vecka så hon kanske bara tar igen sig, hehe. Har fortfarande inte testat fisk, - ååångest! Det finns aldrig "tid" för det. Men måste verkligen ta tag i det. Förskolan närmar sig med stormsteg. Hon slutade äta ersättning i samband med covid.
 
Favoritsyssla: Leka tittut, öppna dörrar och se vad som är bakom och såklart gå (med stöd/hjälp)
 
Leah: I och med att vi åkte på covid (inte jeppe dock), så hade vi 40 graders feber i ca 3 dagar. Leah mådde ändå bra de första dagarna men så tredje dagen så vägrade hon äta och dricka. Vi försökte med alla våra tricks vi kunde men hon vägrade, så det slutade med 5 dagar inskriven på sjukhuset där hon fick sond med mat, vätskeersättning och febernedsättande. Det var sjukt tufft att se henne så tagen, då hon i princip bara låg i min famn i 48h. Kanske totalt satt upp själv och lekte i 4h under dessa dagar. 
 
Upplever Leah rätt frusterad nu, upplevde det också på Hugo innan han började gå. Så gissar att det är mycket vilja i kroppen som ska ut, men där det inte riktigt går som hon vill än. Jag gissar att vi är nog två månader bort med att hon börjar gå, MEN jag tror också att om hon väl bestämmer sig så kan hon börja gå vilken dag som helst, men just nu är hon för feg. 
 
Jag: Börjar känna mig stressad över jobb, men får ändå försöka backa lite då folk fortfarande är kvar på semester. Men hoppas snart kunna komma iväg på lite intervjuer etc och så får vi se var jag hamnar. Skulle vilja ha allting med jobb klart för att verkligen kunna njuta till fullo med sista tiden med Leah och inte känna stress!

 
Baby | |
Upp