Välkommen v.25

Godmorgon v.25! Har fortfarande inte vant mig med att gå in i en ny vecka på lördagar istället för fredagar vilket gör att det alltid känns som att veckorna går såååå sakta med en extradag.. Men, vi knegar på och känns som en milstolpe med v.25 på något sätt! 4 veckor kvar till tredje trimestern och 5 veckor till skolan drar igång igen vilket gör att tiden kommer spriiinga iväg..
 
Läget med mig då? Jag mår bra! Trots den galna värmen. Eller nu ska jag inte försköna allting; I huvudet mår jag bra och är pigg men min kropp har haft en kämpig vecka i värmen.. Skulle behöva lite svalare väder för att få återhämta mig och mina fötter efter jobbet. Svårt också att faktiskt ta det lugnt när huvudet är så pigg och blir lätt rastlös. Men, nu är det skärpning. Fortsätter denna värme och detta mående så måste jag prioritera hur min kropp känns! Men i övrigt såååå mysig tid just nu! Magen är perfekt stor och lillen sparkar på rutin sen flera veckor tillbaka, framförallt när Jeppe är hemma och är i närheten. Då blir det kullerbyttor och extra hårda sparkar, haha!💓
 
Om tre veckor har jag jobbat klart för i sommar vilket känns skönt att mentalt ställa in sig på, har någonstans alltid tänkt att när jag jobbat klart så är det i princip bara att vänta in BF och lilla killen, såklart med några veckors mellanrum men då ska jag passa på att boa lite extra så jag kan fokusera på mina 2/4 moment jag satsar på att hinna klart med under terminen..
 
Trots att gravidveckorna går långsamt så känns det som att tiden och sommaren springer iväg! Önskar jag hade mer tid till att skriva ner tankar och känslor men tänker likt som efter trimester 1 att jag summerar trimester 2 på bloggen 😊
 
Hoppas ni alla mår bra! 💗 Kraaaam
 
 
Baby | |
Upp