MITT 2017

♦ Resor, och jag som hade planerat att mitt 2017 skulle bli ett lugnt år där jag kan ta igen lite sparande. Men tji fick jag. Var börjar jag? Efter något efterlängtat. I Januari får jag en försenad present av mina älskade Jb och Sandra. Jag och Sandra ska alltså spendera en helg tillsammans på hotell, äta gott och gå på spa där vi ska unna oss olika behandlingar.. Asså!!! Drömmen!!!
 
Inte nog med det så åker jag och en kollega i början av februari iväg till stockholm för Loreal Luxe´s konferans med gala där temat är Hollywood Vintage Glam. Förstååå vad piffigt! Och världens tur hade jag att jag i höstas beställde hem en kanske lite för fin klänning, som jag var sååå nära på att skicka tillbaka då jag aldrig skulle få någon användning av den, men behöll den tillslut. Snacka om tur. Eller shoppingberoende haha.
 
I maj åker jag, Jeppe och John iväg till Sthlm för att möta upp Simon, Jessica och typ elva personer till för att gå och se Kizz. Kommer bli grymt. Meeeen något som är grymmare är att vi i slutet av Juni far hela familjen + Olivia för att se Guns N Roses. En livsdröm, och jag tror det inte förrän jag faktiskt står där.
 
Ïnte nog med det så finular jag även på två utlandsresor... Jag har egentligen semester tidig period i sommar men funderar på att bara ta tre veckor varav en utlandsresa i maj-juni, en semestervecka under GNR samt en utlandsresa runt hösten. Why? Ja.. Skulle det vara så att jag kommer in på universitet eller att något annat spännande händer är det väl typ "sista chansen".....
 
♦ Träning. Jag slopar gymmet i år för att istället köra ett år med konditionsträning. Både för att gymkortet kostar mig 550kr/månad vilket är lite saftigt plus att jag inte riktigt får något bra flyt på konditionspassen på gymmet. Så det blir löpning i alla dess former, promenader och rullskidor. Såklart kommer jag även köra styrka någon dag i veckan med min kroppsvikt men konditionen är fokus 2017.
 
♦ Jag har tagit tag i plugget. För att söka in på det jag funderar på (civilekonom) så behöver jag tillägga några kurser till mina betyg. Matte 2b, Matte 3b samt Samhällskunskap 1b. Mitt gymnasieval var det bästa någonsin men lite jobbigt såhär i efterhand då det var stor fokus på hantverk och inte på kärnämnen. Aja, det får bli en liten smygstart och se om plugg är något för mig eller inte. :)
 
♦ Det är dags att ta tag i kosten igen. För er som missat så har jag väl aldrig riktigt kommit tillbaka i kostrutin efter semestern så det har blivit lite mer godsaker än vanligt. Kanske också för att jag haft en jobbigare höst om jag ska få skylla på något. Hur som, det blir nog inte lika strikt som tidigare då jag inte känner motivation men absolut en drastiskt neddragning. Också även för att kunna lägga undan mer pengar än vanligt pga alla dessa fantastiska resor, hehe!
 
♦ I år har jag inget nyårslöfte och det känns tacksamt. Jag vill dock jobba lite på mitt stressande och kontrollbehov för allt. I höst har jag märkt stor skillnad så jag tänker att jag försöker fortsätta åt det hållet. Allt löser sig i slutändan även om saker är planerade eller inte. 2017 blir mitt Yolo-år. Haha..
 
 
Övrigt 2017 | |
Upp