Hemavan

Ni vet när det är så vackert att man blir så rofylld i hela kroppen. Hela fjällenresan var så för mig! Nog är jag allt rätt ytlig och stadsbo när det kommer till jobb i och med mitt yrke men fritiden spenderar jag gärna nära naturen som jag är uppväxt vid. Min kar är (som ni nog vet vid det här laget) väldigt fiskeintresserad och åker flera gånger per år till fjälls för fiske.
 
Den här gången lyckades jag övertala honom att jag skulle få följa med, trots mina tusen allergier. Det värsta som skulle kunna hända var att jag fick ta bussen hem själv medan han var kvar, hehe. Men! Det var fantastiskt! Vi mötte upp Simon (bror) och Jessica, för att vandra upp till hennes stuga. Fyra dagar utan el, rinnande vatten, internet och toalett. Så härligt! Varje dag bestod av ca 6h fjällvandring, stopp vid tjärnar och fjällsjöar för fiske. Ena dagen började det regna mitt ute på fjället så dyblöt letade vi upp en grotta att grilla, äta lunch/middag och för att torka upp. Hur mysigt?
 
Jag låter nog dessa bilder stå för resten av orden, men summa summarum: I´d do it again!
 
 
Resor | |
Upp