7 månader

Humör: Vi har precis genomgått en jävligt tuff vecka iom utvecklingsfas. Följer en app och det var markerat ett "åskmoln" och yep, haha, han var bokstavligt talat ett åskmoln så fort man inte höll i honom eller busade med honom. Gick absolut inte att leka på egen hand. 
 
Sover: Superbra! Nu har han minskat sitt matintag på natten från 2 till 1 gånger/natt. (18-06.00) OM inte hans utslag väcker honom pga att det kliar. Då kan han äta/vakna 3-5 gånger fortfarande. Sover fortfarande 3 gånger per dag, vi får se när vi minskar ner till 2 gånger per dag.

Äter: Under utvecklingsfasen hade han ingen aptit och åt ingenting annat än typ fruktpure. Men har äntligen börjat äta igen utan att bråka. Han HATAR mat från barnmatsburkar. Alltså, han typ ryser av det. Haha! Tacksamt problem då vi vill göra vår egen mat till honom, men hade varit enklare att ha en burk i skötväskan ifall man ska iväg eller ifall man glömt att tina upp mat. Men, tacksam att han äter min mat.
 
Favoritsyssla: Gåstolen. Vi fick en av hans farmor som han sprungit så mycket i. Den har nu börjat bli seg pga hjulen och oavsett vad vi försökt åtgärda med, så nu har vi beställt en ny. En 3-1 gåstol som sen kommer kunna användas som gåvagn. Han älskar den!
 
Hugo: Som jag tidigare skrev har vi precis gått igenom en sjukt jobbig vecka, både med utveckling men även utslag. Nu har det istället vänt och han är så rolig och mysig!
Han har börjat leka med tungan och älskar när vi gör "indianljud" med hans mun.
Sitter väldigt stadigt så länge han har fokus, börjar han titta omkring eller fastnar för något annat tippar han, haha!
Känns summa summarum som om det varit en rätt lugn månad med samma rutiner.
 
Jag: Älskar värmen som varit och har njutit av lååånga promenader. Börjar känna mig rätt slutkörd trots att det för tillfället är rätt lugnt men gissar att det är lite av en "baksmälla" efter en jobbig utvecklingsperiod där Jeppe samtidigt var både borta på jobb och fiskeresa. 
Jag testade skriva tentan som jag missade i höstas iom Hugos födsel men tyvärr icke godkänd. Fan. Trodde verkligen jag skulle greja det!
Oooch så är jag anmäld till Tavelsjö Halvmarathon så nu är det bara att köpa nya träningsdojor för att sen börja träna igen. Heja mig!
 
 
Baby | |
Upp