8 månader

Humör: Just nu är vi i en väldigt glad, tacksam och lekfull period.
 
Sover: Superbra fortfarande! Äter max 1 gång per natt och har faktiskt sovit ett gäng hela nätter utan mat. Vi har testat nu i några dagar att få han att sova 20-08 istället för 18-06. Utan att säga för mycket har det gått superbra och det kommer vara så tacksamt nu under semestertider, annars har vi varit i princip låsta hemma från kl.17

Äter: Bara måltider nu, ibland kompletterar vi med ersättning om han blir hungrig mellan måltiderna (frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag, kvällsmål). Han har visat sig vara allergisk mot kyckling då han kräks efter han ätit det så nu är vi lite nervösa över att testa fisk (då jag är väldigt allergisk mot det och att det sätter sig på andningen för mig). Men vi kommer få göra det under uppsikt på VC när vi känner oss redo.
 
Favoritsyssla: K L Ä T T R A. Jisses vad han ska klättra, på allt! Han har även under denna månad lärt sig att ställa sig upp mot saker samt att det för fyra dagar sen släppte med "pratet". Han har alltid haft olika ljud för sig men nu kan han sitta i 15minuter och "prata", dvs säga: Dadada Da da Dadada, haha! Han är fööör charmig! Men nu är det verkligen full fart och det går inte att lämna honom för en endaste sekund för då är han uppe och står mot något.
Han älskar också sladdar och har lärt sig hur man öppnar lådor.
 
Hugo: Äeh, men alltså OJ! Vad jag älskar honom. Jag förstår att man låter knäpp men alltså han är den roligaste människan på hela jordklotet. Det är så jävla roligt att vara mammaledig just nu och han växer till att bli en omtänksam men sååå busig kille. Han imponerar varje dag och det är så sjukt häftigt att följa varje steg på vägen.
 
Jag: Börjar känna att sömnen flyter på rätt bra, har alltid gått in med inställningen att jag kommer få sova mindre men prioriterar sömnen så jag får nästan samma sömn. Jag mår så bra och känner mig fulländad. Trots det så är jag lite ledsen över att spädbarnstiden redan är förbi och att jag inte mådde så bra under de första månaderna så jag kunde njuta till fullo. (vilket får mig att längta efter ett litet syskon) Men jag försöker stanna upp varje dag nu för att verkligen ta in allt som händer, vilket gör mig tacksam.
 
 
Baby | |
Upp