K A O S -dagen

Haha. Ska man skratta eller gråta? Jag vet inte. Jag är iallafall så glad att denna dag sakta men säkert går mot sitt slut för ALLTING har gått fel. Måndag den 13e - isåfall min otursdag.
 
Hugo går igenom en utvecklingsfas just nu och man märker att han vill så mycket mer än han klarar av, och sen i lördags har han dessutom börjat sova väldigt oroligt och bara vill vara uppe i famnen dagtid. Och så detta kliande i munnen...... Det är 2.0 nu, så hoppas dom bryter upp snart! Men. För att börja dagen....
 
- Hugo sover oroligt hela natten och vaknar fyra gånger. Vid fem får han komma och ligga hos mig (jeppe jobbar natt) och efter en halvtimmes "pratande" somnade han och sov till halv 8. WOW! Det var magiskt, vet inte riktigt hur jag hade hanterat dagen om jag inte fick de extra timmarna...
- Första två timmarna på morgon är han bara liiite bråkigare och mindre nöjd än vanligt, så han får hänga i bärselen i 40 min. Somnar direkt jag lägger han i vagnen...
- Sover 45min och vaknar på bra humör, ganska fort blir han uttråkad och börjar "skrika"/testa rösten men är också väldigt missnöjd. Han får springa i gåstolen som han ÄLSKAR men som tyvärr inte funkar lika bra som tidigare och är numer väldigt trög att "köra". Vi fick den begagnad och det är dags för en ny.
- Efter en timme var det lunchdags. Nog för att man måste ha tålamod i vanliga fall, men denna gången var det gallskrik och maten var på alla ställen utom i magen. Tillslut gav jag upp efter 25 min kämpande. Då var det bara att torka upp på golv och bord.
- Promenaddags för att jag skulle få ut Hugo så han inte väckte jeppe, meeeeeeeen det var väldigt opoppis att sätta han i vagnen så han gallskrek vad jag än gjorde och såklart väckte jeppe som kom ut och funderade på vad som hänt. Fick en kram och tårarna bara rann. Aja, då va jeppe iallafall vaken så då var det bara att göra sig klar oavsett skrik för att sedan ta sig ut.
- Somnar i vagnen efter lite skrik, sover i 45 minuter. Vaknar, är 30 minuter hemifrån och såklart ska det börja regna. Trots regn (det gick över efter några minuter) så var han väldigt nöjd i vagnen och vi gick en extrasväng så jeppe skulle få sova lite extra om han hade lyckats somna om.
- Kom hem efter 2h, strax därefter vaknar jeppe. Hugo är rånöjd och så glad. Skönt!!!
- Sovdags för Hugo så jag & jeppe passar på att åka och kika på bilbarnstol och handla. Lille mannen ville absolut inte sova trots att bilbarnstolen är ett utav de säkraste korten för sömn. Var vaken 1,5h längre än vad han skulle.
- Iom att han somnade mycket senare än vanligt så fuckade läggningen sig, vi väckte honom alltså 15 minuter innan vi skulle börja med kvällsgröt/läggning.
- Läggningen gick rätt bra, han höll på att somna när han fick sista slurken ersättning så lägger ner han i sängen. 5 minuter senare var han KLARVAKEN. Jahapp.
- Slänger i mig middag och försöker se ett avsnitt på Netflix, men netflix har självklart lagt av.
- Springer ut och in till Hugo, efter en timme så somnar han äntligen så jag ska smyga ut men dörren får för sig att knarra och väcker Hugo. (den har aldrig knarrat.... haha)
- Klarvaken igen. Tar upp honom i famnen och ger honom mer mat då han verkar hungrig, äter upp de lilla som var kvar i flaskan. Gör ännu mer ersättning. Blir irriterad och höjer rösten mot jeppe och säger "håll bara tyst.  Ber om ursäkt.
- Hugo äter lite till men 30 sekunder senare kaskadspyr han upp all gröt + ersättning på både mig och han. 
- Ropar på jeppe, vi torkar upp och byter kläder. Hugo är superglad. Jag hoppar i duschen och när jag kommer ut har jeppe nästan fått Hugo att somna. Jag tar över.
- Hugo somnar efter någon minut varpå han får ett "sömnryck" (vet ej vad det heter, precis när man håller på att somna rycker kroppen till". Klarvaken. Satan.
- Testar ge Hugo mer mat då han inte har så mkt kvar i magen. Hungrig. Gör mer ersättning men han har kräkts lite igen när jag kommer in i rummet. Torkar upp det. Försöker sedan vagga till sömns. Han kan dock inte komma till ro då både fötterna och antagligen tänderna kliar...
-Ger upp och ska lägga han i vagnen, då tar jeppe vid. Hugo somnar inom 5 minuter, 1,5h senare än han borde.
-Jahapp, skönt att det var över nu då? Nejnej, nu när jag ska försöka släppa allting och slappna av och se ett avsnitt Kardashian så funkar FUCKING INTE INTERNET!!!!!!!
 
Haha. Jag älskar min lilla man över allt annat. Men ibland kan han gå en på nerverna och man får ta några sekunder bara för att andas och ladda om. Förmodligen ett roligt minne att ha kvar, varav varför jag skriver ner det. Samt att det var för mycket text att klaga om på snapchat så man kunde få lite kärlek och medlidande. Haha..
Well, bara att lägga sig snart och ladda om batterierna. Då Hugo somnat senare än vanligt så brukar natten också kunna bli jobbig. Yay!
 
Tankar | |
Upp