8 veckor

Tänka sig att vår lilla gosse blir hela åtta veckor imorgon! De senaste åtta veckorna har gått så galet fort och jag lever verkligen i den dröm jag alltid haft..
 
Namn: Hugo Samuel Brändström
 
Humör: Världens snällaste och goaste bebis! Lättroad och älskar pappa, men har senaste två veckorna haft en liten grinigare period. Utveckling I Guess, även om det känns som att vi backat något steg!

Sover: I ett babynest i spjälsängen brevid vår säng. Har olika perioder, men just nu har vi en period där han sover för natten från 00.00-07.00 (med måltider), med en liten vakenperiod vid sju och sedan kan vi sova vidare till 10-isch. Oftast olika under dagen men är vaken ca 8h/dygn.

Äter: Helammar med amningsnapp då han inte tar bröstet (utan amningsnapp) då han föddes förtidigt och hade omogen sugreflex. Iom att han blev matad med bröstmjölk ur flaska i ca två veckor i början så lär han nog inte heller få in rätt sugteknik men amningsnapp funkar såå bra, och är så glad att vi kan amma för hans skull. Äter dagtid varannantimme á 20min och på natten allt från 3h - 5h á 20min.
 
Favoritsyssla: Babysittern från BabyBjörn är DET BÄSTA - nöjd 99 av 100gånger. Älskar annars vår adventsstjärna samt en tavla vi har bakom soffan, han kan stirra på den förevigt. Blir allt som oftast lugn av julmusik och sover dessutom oftast mycket längre med julmusik på. Älskar vagnen och bilbarnstolen, somnar oftast innan vi kommit utanför lägenhetsdörren!
 
Utveckling: I och med att han föddes 3,5v tidigare så räknas utvecklingen lite konstigt (tycker jag).. Hans utvecklingsfaser börjar inte förrän hans beräknade datum. DVS, nu när han är 8veckor så räknas utvecklingen som 4,5v. Nu är det ändå så individuellt så det kanske inte spelar någon roll ändå,
Men! Han är galet stark i nacken och har varit från dag 1. Han har börjat fokusera blicken på längre håll och följer med i rörelser. Uppskattar babygymet, men än inga leksaker. Ler på reflex men gissar att det bara är någon dag bort innan han möter våra leenden. ♥
 
Ps. började beskriva den första månaden men blev så långt utan att jag ens hunnit skriva en fjärdedel så tänker att jag kanske försöker lista upp eller sammanfatta förlossning & första månaden i ett eget inlägg.. Ds.
 
 
Baby | |
Upp