CIVILEKONOM

När livet får en brutal vändning. Jag vet inte ens vars jag ska börja? Egentligen vill jag låsa min blogg för att jag ska kunna skriva om alla mina känslor som snurrar runt i huvudet. Alla tankar som snurrat runt i 8 månader och mina planer som helt plötsligt kantrade över båten och försvann.
 
Hur som helst. Med inga förväntningar om att ta mig in på utbildningen jag sökte och när jag äntligen hade bestämt mig för att köra på en helt annan inriktning och var såå taggad. Och så blixt från en himmel så kom andra beskedet på utbildningen att jag var antagen. ANTAGEN. Till en utbildning som är en dröm och en utbildning jag inte ens trodde jag skulle komma in på. Inte ens med några års ansökningar.
 
Så med det sagt, jag ska börja plugga! Fyra år framför mig med stenhårt plugg. Läskigt, japp. Men kul? Ja, som fan! Det känns så rätt i kroppen, nästan lite overkligt. Trots det grät jag när jag fick beskedet för mitt hjärta slår hårdare för en annan sak, som jag längtat efter så länge. Kanske att det var ödet, jag försöker iallafall intala mig det. Å andra sidan så är ju inte broarna brända trots plugg..
 
Äsch, detta kommer bli grymt. Skulle allt kaosa så känns det tryggt att jag har kvar mitt jobb, att jag bara tar tjänstledigt för plugget. Men, två veckor kvar sen kör det igång. Hejdå lyxlirarliv och HEJ STUDENTLIV!
 
Som jag längtat efter en förändring... NU KÖR VI!!
 
 
Övrigt 2017 | |
Upp