Answere!

Hej! Funderar på att gå stylist och spa efter nian, söka i alla fall. Blir inspirerad av era fina sminkningen och detta med styling är något som jag älskar. :) Tänkte passa på att fråga något bara! Visst får ni styla hår och kläder också? Och vad kan man bli när man gått klart linjen? Kram!


-Hej sötnos! Det tycker jag att du gör alldeles rätt i! Det är en fantastisk möjlighet vi har som får utöva det vi älskar under skoltid. Det som ingår i våra kurser är kort och gott; spa, make up, hår, naglar, styling (därav kläder, smink, hår)men även lite teori vid material, årtal och så vidare. Ni kommer även få möjlighet att söka högskoleförberedning (om inget ändras) vilket gör att trots gymnasieår av lärdomar inom skönhet så är ni inte fast vid det ni utbildat er. Utan har även möjlighet att läsa vidare ifall era hjärtan vill något annat efter tre år :)

Vi blir diplomerade som Make up artister och Spaterapeuter. Vilket innebär att du kan jobba som frilansare som make up artist, starta eget företag, hamna i butik eller på någon salong (vars dina drömmar än når) men även på ett spa. Jag har fått turen att få extrajobb på Åhlens tack vare min linje. Där får jag ge rekommendationer till kunder och även fått lära mig otroligt mycket om produkter osv. Att få lägga sminkningar händer där emot inte så ofta, men att få lägga på ett rouge, ett läppglans etc. är jag med om varje dag. Otroligt kul! :) Söksöksök! DU kommer inte att ångra dig! :)

Här är en sminkning&hårstyling från i höstas. Kan även påpeka att vi har en fotostudio där man spenderar lite tid i också! :) Kram!
 
 
Frågor och svar! | |
#1 - - Alice:

Answer* Love!

Svar: men guuuuuuuud ge diiig xD hahahaha ok jag är sämst
Ida Persson

Upp