Fem år sedan

Min vakna tid består utav jobb, plugg lite snabbt käk och så några snabba pussar av mitt hjärta. Trots fullt schema så har jag lyckats klämma in lite skoj i mellan också som jag tänkte slänga ihop inlägg om senare ikväll..
 
Hur som! Idag har jag varit ledig men var uppe innan sju för att beta av åtta tvättar samt hinna ikapp matten då det försvann lite tid i helgen. 7h matteplugg (mellan tvättarna) innan jag kröp ner hos min stora kärlek som jobbar natt i veckan. En liten PN, hemlagad pizza till middag och sedan på´t på plugget igen.
 
Det var fem år sen, sedan vi läste matte på gymnasiet. FEM ÅR SEDAN! Känns helt galet men jag förstår verkligen varför allt är borta för mig. Känner mig så dum som inte förstår talen när jag har facit framför mig, haha ironiskt nog funderar jag på om man helt enkelt ska sluta bort alla studier. Jag menar, det blir ju inte lättare! Haha! Nä, skämt o sido. Sandra är en stjärna som hjälper mig med alla tal jag inte förstår samt att vi imorgon ska iväg på mattestöd tre timmar där vi har en lärare som kan förklara för oss (läs mig) hur fasiken man ska tänka med alla dessa oskrivna matteregler.
 
Såhär bara en vecka efter pluggstart så har jag dessutom fått en liten reflektion: Trots mindre tid, mindre sömn men mer förvirring så var det länge sedan jag kände mig så lugn i vardagen. Kanske för att jag inte förväntar mig något annat än en tuff och pluggig vår. Logiskt? Haha, vi ser väl.
 
Nu blir det krypa ner till kojs. Imorgon väntar veckans andra men sista lediga dag då jag bockar av ett träningspass, några tidsinställda blogginlägg, pussas med hjärtat, matteplugg och så 21.00-23.00 är jag bänkad framför TVn med nya avsnitt NCIS & NCIS LA. Älskade onsdagkvällar!
 
Bilden är en liten teaser för vad jag gjorde i helgen. (=
 
 
Övrigt 2017 | |
Upp