NON SUGAR

Det har gått några månader sedan jag och Jeppe hade vår uteslutande sockerdiet och nu är det dags igen. För någon vecka sedan bestämde vi detta, satt och skrev do´s and don'ts men sedan blev det inte så mycket mer av det. I helgen har vi haft det alldeles för gott. Utemat fyra dagar i rad så i söndags bestämde vi för att tjuvstarta. Framförallt för att båda var så äcklade av mat, men för att också få en kickstart.
 
Denna gång är det dock inte lika strikt utan egentligen bara att vi skippar skräp/utemat och socker. Sockret känns absolut som den största boven (fortfarande) men det är sjukt fascinerande att man helt enkelt bara kan bestämma sig att vara utan socker, och så är det inga problem. Nu har fyra dagar gått och inget sug alls. Yay!
Under förra "dieten" sökte jag upp lite recept som jag aldrig testade, vilket jag tog tummen ur och gjorde idag! Glatt överraskad över Bountygodiset och chokladbollarna! Utan socker (liiite i den mörka chokladen) och smör! Och faktiskt ätliga, hehe! Så lite får jag gotta mig, fast det är med gott samvete. Proteinbarerna fick ett sämre betyg dock.. ;)
 
I två och en halv vecka kör vi.. Så två veckor kvar, yes! Nu kör vi!
 
 
Övrigt 2016 | |
#1 - - Matilda Berlin:

Guu så gott det ser ut! Kan du inte ge mig receptet?? =)

Svar: Absolut! Receptena kommer ut på bloggen ikväll och imorgon.. Kika in vettja! :) Chokladbollarna är ett måste!
Ida Persson

Upp