Svar på fråga:

Hej! Visst har du haft praktik på åhlens förut? Hur var det att vara där och vad fick du göra?:) kram
 
-Hejhej! I tvåan var jag på 5 veckor praktik på Åhlens. Jag trivdes som fisken i vattnet, verkligen! Alla människor är så otroligt goa och öppna. Man kände sig som en i gänget och blev behandlad med respekt vilket jag tycker är otroligt viktigt.

I början var det mycket att plocka och fylla upp varor, fronta, städa, lära sig känna produkterna och vars dessa befann sig. Lite eftersom föll det sig även naturligt att hjälpa och ta kontakt med kunder och även kunna ge givande råd och tips. Efter någon vecka fick jag även lära mig kassan och då fick man öva på ännu mer kundkontakt.

Åhlens i Umeå är en mycket givande praktikplats. Det finns alltid något att göra och något att lära, nya kampanjer och nya produkter. Jag fick efter min praktikplats stanna under sommarlovet och jobba och har efter det även fått en helg&kvälltjänst t.o.m. juni. Jag är så otroligt glad för denna möjlighet och är så glad att jag jobbar på ett ställe där jag kan känna glädje och lycka.

Funderar du på att söka? Tveka inte, du kommer inte ångra dig! Ses vi där? ;) Kram!
 

Bildkälla Google; vår 2012
 
Frågor och svar! | |
#1 - - Sellwins Skönhetsblogg:

Hade också velat praktisera/jobba på Åhlens ;) Men då hade nog alla pengar gått åt där..haha

Svar: Haha, det är tyvärr en risk. Man får helt enkelt lära sig att hålla i pengarna ;)
Ida Persson

Upp