Som en dröm

Jag är så lycklig. Idag checkar vi av sista inköpet till lägenheten som är "viktigt" och sedan är allting klart t.o.m när vi flyttar in. Sedan tillkommer såklart små saker och inredningsdetaljer men det fixar vi dagen D. Jag är så otroligt lycklig och pirret rusar genom min kropp. Jag kan inte fatta att vi snart har ett hem att bo i, att vi har något tillsammans som vi skapar och att vi faktiskt har en möjlighet till att börja leva på riktigt som sambos.

Bara att betala räkningar gör mig pirrig (kan tänka mig att det inte är lika kul när det väl är dags att betala) och att få ha ett stort välfyllt kylskåp, kunna baka när jag vill och laga mer inspirerande mat längtar jag till. Att till och med kunna bjuda hem kompisar utan att en måste sitta i sängen, en i köket och en i soffan.. Att kunna känna sig stolt över det man visar upp och jag önskar inget hellre än att de i min närhet känner sig som hemma och vet att de är mer än välkomna vilken tid på dygnet det än är, för nu har vi faktiskt plats.

"Det är inte ett slott vi ska flytta in it". För mig är flytten en sån himla stor grej, bara det att få flytta från denna lägenhet gör nästan hälften av flytten. Jag vet inte hur många gånger jeppe har fått säga åt mig att landa på jorden och nämnt citatet ovan. Nä, det är inte ett slott. Men det är ett hem. Och för mig är det minst lika stort.

Visst har jag har känt att vi kanske tar på oss för mycket, kanske att det är lite för dyrt. Men samtidigt, jag vet att det kommer ordna sig. Det är inte frågan OM utan NÄR. Och det känns så förbaskat bra. Äntligen så kan vi börja leva som vi vill, som vi längtat efter i två år. 35 dagar kvar och jag vet att tiden bara kommer flyga iväg samtidigt som den aldrig kommer gå mer sakta som nu. Men snart är vi där, 2/3 delar är bortgjorda och snart kan jag meddela att vi är "on board". Fy fan vad jag längtar.
 
 
 
 
Nya läggan | |
Upp