5 tips

Det är inte bara träning och kost som gör att du mår bra, är du för lat så kanske några av dessa punkter kan hjälpa dig komma på rätt spår. Dessa har hjälpt mig mycket det senaste året! :)

* Drick vatten,
-Har du, lika som jag, svårt att dricka vatten? Fyll upp en flaska med vatten som du alltid har i närheten av dig och drick nån klunk då och då. Funkar prima för mig och dricker någon liter mer om dagen är vad jag gjorde förut!!
* Skapa balans i ditt liv.
-Kanske en planering fungerar för er? Själv så planerar jag i stort sätt min vecka varje söndag, haha! Sätt upp nya mål varje vecka/månad på ex kost, ekonomi, plugg etc.
* SOV!
-Alla älskar väl att sova? Men hur lätt är det att lägga sig om kvällen egentligen.. Vrid om dygnet och gå och lägg dig tidigt. Redan vid nio, jag lovar att ni blir piggare när kroppen vant sig!
* Få jobbiga saker bortgjorda
-Skjut för guds skull (eller eran egen.. hehe) inte upp saker. Har ni en inlämning i skolan, lämna in den tidigare eller samma dag. Det underlättar som tusan och jag har sluppit de tunga berget med plugg när jag har lämnat in i tid och sedan fått nytt..
* Uppskatta och visa uppskattning till de i eran närhet. Ni kommer må mycket bättre själv!
- Något alla borde bli bättre på, och som man aldrig kan göra för mycket av. Visa uppskattning. Det lönar sig i längden och sprider man glädje får man även tillbaka mycket glädje. Det blir en god cirkel helt enkelt!
 
Tankar | |
Upp